torsdag, september 25, 2008

Bubblan...


En dröm som jag drömt vid några tillfällen hör till det märkligare slaget men är desto enklare att tyda...kanske :)
När man ser tillbaka på drömmen så förefaller den inte så skrämmande men om man tänker sig in i situationen så blir den mycket mer skrämmande. Jag Drömmer att jag *poff* helt plötslig är i en bubbla ute i rymden. Jag ser massor med stjärnor, planeter etc Jag sitter på en bänk inne i denna bubblan som är 3-4 meter i diameter. Bänken är också genomskinlig och det finns dessutom en bänk mittemot. Det finns några olika varianter på denna drömmen och de går ut på att det är olika människor som försöker övertala mig att göra något och ju mer de försökaer prata med mig desto mer osäker bilr jag. Människorna försvinner alltid och lämnar mig i djupa tankar men det kommer alltid, eller iallafall nästan alltid ett "högre" väsen iform av en farbror som håller i ett ägg med tre fingrar. Han talar om för mig att han har ett ägg och jag kan ta det om jag vill men jag måste bestämma mig snabbt annars går jag miste om chansen. Mannen försvinner ganska snart och där blir jag ensam kvar. Bänkarna försvinner på samma sätt som mannen, dvs fadeas bort. Planeterna utanför bubblan försvinner och även alla stjärnor. Till slut så finns där bra jag i min tunna glasbubbla i ett tomt universum lämnad åt mitt öde. Denna dröm har oftast föregåtts av någon annan dröm som man inte vill tillbaka till eller en miljö som man inte vill tillbaka till och om jag väljer att ta ägget som mannen höll fram så kommer jag tillbaka till den tidigare drömmen som kan ha varit ganska otäck. Jag vet ju inte vad framtiden har att erbjuda men det kan ju inte bli sämre än den tidigare drömmen så jag väljer därför att inte ta ägget eller rättare sagt jag bestämmer mig inte innan mannnen med ägget försvinner och därmed är mitt öde beseglat enligt ovan. Jag har aldrig drömt någon fortsättning på denna dröm vad jag vet.

Inga kommentarer: