tisdag, november 20, 2007

Svets


Nattens dröm är av det mer pyssliga sorten. Relativt kort dröm(i drömmen sett). Jag Var hemma hos mina föräldrar där jag bodde, dvs troligen när jag var i tonåren. Jag samlade på en massa saker, oklart vad men det var en massa tekniska prylar som lågutspridda i hela trädgården. Mina föräldrars hus låg bredvid ESAB eller någon annan firma som pysslar med svestar både nya och begagnade. jag hade lyckats få tag på en ESAB tigsvets, oklart hur men att jag knyckt den, köpt eller fått den kan vara lika sant alla tre...samtidigt. Svetsens plåtskal var extrwem skrynkligt precis som ett slätt papper blir när man skrynklar ihop det och sedan öppnar det igen. Det saknades lite saker till svetsen och dessa saker gick jag eller någon vän i drömmen och knyckte/lånade/fick/köpte på det där grannföretaget. Till slut hade vi en komplett svets...iofs inte någon gas men den var ändå komplett...idrömmen :D Jag provade den lite och den verkade fungera, den gav iallafall gnista ungefär som att testa gnistan på en moped ;) Något som varade genom hela drömmen var att jag kände en stress för att bli färdig och att jag var orolig för att bli upptäckt... Som vanligt var jag trött när jag vaknade.

Inga kommentarer: