onsdag, oktober 15, 2008

Brr, otäck dröm


Jag drömde att vi hade blivit invaderade, det var inte uttalat direkt att det var utomjordingar men såhär i efterhand så kan jag konstatera det med tanke på händelserna. Hursomhelst så var jag framför stationen i Kumla och hela staden hade blivit mer eller mindre utrensad på folk och de flesta som fanns kvar var zombier, ungefär som i filmen "I am legend" men inte riktigt lika aggressiva. jag och en nära vän till mig lyckades fly undan när utomjordingarna gjorde ett svep över Kumla för att hitta fler människor att fånga och göra något med, äta eller så, det framgick inte.

Vi flydde in i det gamla posthuset mitt emot stationen, det var tomt så vi barrikaderade oss(stängde dörren typ) i det översta rummet och la oss och sov i en soffa i värmen av varandra under lite täcken och filtar. Vaknade en stund senare för att se en arbetskamrat på gatan som inte var zombie. Jag gick ned till honom, sa åt honom att han skulle gå upp till rummet. Jag tog någon tunn bok utan om slag i en plastpåse som inte var laglig verkade det som för jag gömde den snabbt när jag blev approcherad av någon form av väktare, alien eller människa är osäkert men han kändes inte mänsklig men såg mänsklig ut. jag lyckades prata mig ur det utan problem och gick upp på rummet och sov igen.

Senare gick vi alla ned, detta var innan solen gått upp. Och jag var sist. Vid ett bord i en matsal eller en undervisningssal så satt en död människa och jag tittade på den misstänksamt. Både jag och mina vänner hade vapen. Jag och tjejen hade varsin pistol och killen ett hagelgevär. När jag hade gått förbi killen som satt vid bordet som så mer eller mindre rutten ut så vände han sig om och reste sig och anföll mig. jag sköt mot honom. Då föreföll pistolen var någon form av vattenpistol och jag pumpade som fan och förstod inte vart min riktiga pistol tagit vägen. Jag lyckades fly ut på gatan och hade på något sätt få honom att fly eller "dödat honom". Väl ute på gatan så gick jag och min tjej kompis mot stationen när vi vände oss om för att se om killen skulle komma ut. det gjorde han inte utan vi hörde skott och inget mer. observera här att jag var sist ur byggnaden så i sann drömmanda så är drömmen ologisk.

Här vaknar jag vid 3 tiden efter första drömmen så låg jag och tokrös en lång stund innan jag reste mig. Det var rätt jobbig natt på det sättet....

När jag sedan lägger mig och somnar så fortsätter drömmen med att jag är i ett hus, obestämt vilket men en villa. Jag är med några människor i köket och det är samma scenario med att vi blivit invaderade och zombierna kommer allt närmare huset. Jag inser att den lilla kniven eller vad jag har inte skall räcka för att ta död på zombier. Jag lyckas hitta en yxa och när en tjejzombie öppnar altan dörren(typ) men det är in till köket, så sätter jag yxan i kinden på henne och där går yxan av, inte skaftet utan själva järnet, mitt mellan eggen och ryggen på yxan :-o

Ny vändning, en tredje dröm på samma tema. när dagen kom så gick jag, tjejen och ett par grabbar jag inte tidigare sett i drömmen ut utan för posthuset. Hela Kumla var jämnat med marken utom en bit kring statskärnan. Kumla var då bara en massa skog som låg utfläkt längs marken. Man fick se en flygbild över kumla. Vi pratade och insåg att vi varit lyckliga men var lugna att fly därifrån eftersom utomjordingarna snart skulle börja ta tillvara naturresurserna från omloppsbana.

Jag vaknar nu av väckarklockan och det är en extrem lättnad men att gå till jobbet med hörlurar var inte det lustigaste då jag fortfarande var skakad av drömmen och det var mörkt ute precis som i drömmen.

Inga kommentarer: